Det traditionella kinesiska godiset från Hsu Fu Chi är på väg att erövra den amerikanska marknaden

I butiker runt om i Kaliforniens Bay Area, där människor handlar inför det kinesiska nyåret, kommer de nu att hitta något nytt på hyllorna hos lokala Costco – traditionellt kinesiskt godis från Hsu Fu Chi, ett stort snacksvarumärke i Kina som har seglat in på den amerikanska mainstreammarknaden. Bay Area Costcos erbjuder nu läckerheter som Knäckig jordnötskola och Nougatgodis, precis i tid till det festliga tillfället.

Det handlar inte bara om att sträva efter kulturell äkthet när den här expansionen sker. Hsu Fu Chi menar allvar, och deras sikte är inställt på den amerikanska smakbilden. Företagets chef för internationell verksamhet, Huang Yi, har förklarat att målet är att göra Hsu Fu Chis unika Knäckig jordnötskola till ett globalt inslag under det kinesiska nyårets firande, enligt China Daily. Förra året inledde de sin erövring av det amerikanska godismarknaden genom att lansera i Walmart och har sedan dess samarbetat med onlinegiganterna Weee!, Amerikas största asiatiska online-supermarket och Yami, en digital marknadsplats som fokuserar på etniska smaker.

För amerikaner som söker en mer varierad utbud av sötsaker är Hsu Fu Chis prominens hos Costco betydelsefull, med tanke på återförsäljarens rykte för kvalitetskontroll. Insidere inom branschen menar att Costcos godkännande av Hsu Fu Chi talar volymer om varumärkets erkännande och attraktionskraft över hela landet, enligt PR Newswire. Detta samarbete kan potentiellt öppna portarna för fler av Hsu Fu Chis omfattande samling av godis i den amerikanska marknaden.

Medan Hsu Fu Chis äventyr i USA fortsätter, accelererar deras internationella resa. De har redan säkrat hyllutrymme hos kanadensiska jättar som Walmart, Sobeys och Loblaws samt erövrat försäljningsplatser i Sydostasien. Deras sötsaker pryder nu supermarketshyllorna i Malaysia och deras gelégodis har fått fans i Vietnam. Nu sträcker de sig även bortom kända horisonter och planerar att etablera ännu fler lokala försäljningskanaler. På så vis kan de ge världen en söt smak av den kinesiska nyårsfirandets traditioner.

Frågor och svar baserat på informationen i artikeln:

1. Vilket företag expanderar sin närvaro på den amerikanska marknaden?
Hsu Fu Chi, ett stort snacksvarumärke i Kina, expanderar sin närvaro på den amerikanska marknaden.

2. Vilka butiker i Bay Area erbjuder nu Hsu Fu Chis produkter inför det kinesiska nyåret?
Lokala Costco-butiker i Bay Area erbjuder nu Hsu Fu Chis traditionella kinesiska godis, såsom Knäckig jordnötskola och Nougatgodis.

3. Vilka andra amerikanska företag har Hsu Fu Chi samarbetat med för att nå den amerikanska marknaden?
Hsu Fu Chi har samarbetat med onlinegiganterna Weee! och Yami för att nå den amerikanska marknaden.

4. Vilket rykte har Costco när det gäller kvalitetskontroll?
Costco har ett rykte för kvalitetskontroll.

5. Vad kan Hsu Fu Chis samarbete med Costco potentiellt leda till?
Samarbetet med Costco kan potentiellt leda till att Hsu Fu Chi kan introducera fler av sina sötsaker på den amerikanska marknaden.

Definitioner för centrala termer:

– Kinesiska nyåret: Det kinesiska nyåret, eller vårfesten, är den viktigaste festivalen i Kina. Den kinesiska kalendern bygger på mån-och solår och det kinesiska nyåret kommer vanligtvis någon gång mellan den 21 januari och den 20 februari.

– Hsu Fu Chi: Hsu Fu Chi är ett stort snacksvarumärke i Kina som specialiserar sig på traditionella kinesiska godis och snacks.

Suggested related links:
Costco
Hsu Fu Chi

(Artikelns länkar bör inte inkluderas eftersom det inte är möjligt att avgöra deras giltighet.)